Reklamacja

Powód reklamacji*
Numer zamówienia*
Nazwa produktu
Data zakupu*
Data otrzymania
Sposób rozwiązania
Zdjęcia usterki
łącznie max 10MB
(możesz zaznaczyć wiele plików na raz)
Wybierz pliki
Szczegółowy opis usterki*
Dane kontaktowe
Osoba kontaktowa*
Nazwa firmy
Adres e-mail*
Telefon kontaktowy*
Dane do wysyłki
Imię i nazwisko*
Nazwa firmy
Ulica i nr domu*
Kod pocztowy*
Miejscowość*
Wyślij

Reklamacje

  1. Odwiedzający uprawniony jest do złożenia pisemnej reklamacji dotyczącej świadczonych Usług.

  2. Reklamacja może być złożona pisemnie na adres Mennicy:

    1. telefonicznie pod numerem +48 533 205 211,

    2. drogą elektroniczną poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie Serwisu pod adresem http://mennica.pl/kontakt, lub

    3. na adres poczty elektronicznej: kontakt@mennica.pl.

  3. W reklamacji Odwiedzający powinien określić przyczynę złożenia reklamacji oraz zakres działań, których wykonania Odwiedzający oczekuje od Mennicy. Reklamacja powinna także zawierać dane Odwiedzającego – w odniesieniu do Użytkownika w szczególności adres e-mail przypisany do jego Konta w Serwisie. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji, Mennica może zażądać dostarczenia dodatkowych informacji lub dokumentów.

  4. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni od dnia ich otrzymania przez Mennicę (w stosunku do Konsumentów w ciągu 14 dni).

  5. Odpowiedzi na reklamacje Mennica przesyła:

    1. na adres korespondencyjny podany przez Użytkownika; lub

    2. na adres e-mail podany przez Użytkownika; lub

    3. na innym trwałym nośniku.

  6. W przypadku reklamacji Produktu zakupionego w Serwisie, Klient będący Konsumentem udostępnia Sprzedawcy Produkt wraz dowodem jego zakupu. Sprzedawca na swój koszt odbierze Produkt od Klienta, w tym celu Klient wybierze najdogodniejszą dla niego jedną z zaproponowanych przez Sprzedawcę opcji odbioru reklamowanego Produktu od Klienta, np. za pośrednictwem kuriera, paczkomatu lub bezpośrednio w Punkcie Sprzedaży. Lista Punktów Sprzedaży wraz z ich adresami i godzinami otwarcia, dostępna jest na stronie internetowej Sklepu.

  7. Mennica zastrzega, że nie przyjmuje od Użytkowników tzw. przesyłek za pobraniem, jeśli wiąże się to z koniecznością spełniania świadczenia pieniężnego, a Mennica takiej przesyłki nie zamawiała.

  8. W przypadku zwrotu ceny, zwrot następuje w analogiczny do wybranej przez Użytkownika metody płatności za Produkt.

  9. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Kupującego będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod następującym adresem: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.

  10. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

  11. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

    1. wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://spsk.wiih.org.pl/index.php?id=102);

    2. wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawca);

    3. pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich);

    4. skorzystać z platformy ODR (Online Dispute Resolution) http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym UOKiK https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).

§ 12. Rozwiązanie umowy

  1. Użytkownik może wypowiedzieć zawartą na podstawie Regulaminu umowę świadczenia usługi Konta ze skutkiem natychmiastowym, bez podania przyczyny.

  2. Rozwiązanie Regulaminu przez Użytkownika następuje poprzez wysłanie e-mail na adres kontakt@mennica.pl lub pisemnie na adres siedziby Mennicy.

  3. Mennica może wypowiedzieć Umowę z Użytkownikiem w każdym czasie z dowolnego powodu, w tym w szczególności, jeżeli:

    1. okaże się, że karta płatnicza, z której korzysta Użytkownik nie należy do niego (nie została mu wydana przez bank);

    2. Użytkownik wykorzysta lub spróbuje wykorzystać Serwis lub Konto do popełnienia przestępstwa;

    3. Mennica postanowi zamknąć Serwis.

  4. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy zawartej na podstawie niniejszego Regulaminu Mennica wyśle na adres e-mail Użytkownika. Umowa ustaje z upływem 14 dni od momentem otrzymania przez Użytkownika tego oświadczenia. Od tego momentu, Użytkownik nie może korzystać z Konta.

  5. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. W związku z powyższym, prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje w odniesieniu do Produktów Notowanych.

  6. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy znajduje się w Załączniku nr 1 do Regulaminu.

 

Załącznik nr 1 – Wzór odstąpienia od umowy

 

………………………

Miejscowość, data

…………………………….

Imię i nazwisko konsumenta

 

…………………………….

Adres konsumenta

 

Mennica.pl Sp. z o.o.

Bociana 4a/56

31-213 Kraków

 

OŚWIADCZENIE

o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość

 

 

Na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 27) odstępuję od umowy zawartej w dniu …………………….na odległość

bez podania przyczyny.

 

Towar zwrócę stosownie do postanowień umowy.

 

Proszę o zwrot ceny towaru na konto*……………………………………………………….…… / w sposób, w jaki dokonano płatności za towar.*

 

 

 

………………………

Podpis konsumenta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Niepotrzebne skreślić

 

Załącznik: dowód zakupu*/umowa* (zalecane)