Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI I COOKIES

serwisu http://mennica.pl/


 

§ 1. Definicje

  1. Administrator (Danych Osobowych) – Mennica.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie (31-213) przy ul. Bociana 4a/56; zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001076429, posiadająca NIP: 9452284549 oraz REGON: 527338120.

  2. Cookies – niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez Serwis (stronę WWW) i zapisywane po stronie Odwiedzającego (zazwyczaj na twardym dysku komputera).

  3. Dane osobowe – wszelkie gromadzone w Serwisie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej (osobie, której dane dotyczą); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.

  4. Konto – prowadzone dla Użytkownika przez Administratora pod wybraną przez Użytkownika nazwą konto będące zbiorem zasobów, w którym gromadzone są dane Użytkownika oraz informacje o jego działaniach w ramach Serwisu, w tym w szczególności Zamówieniach.

  5. Odwiedzający – każda osoba odwiedzająca Serwis, włącznie z Użytkownikiem.

  6. Polityka – niniejszy dokument.

  7. Regulamin – regulamin świadczenia usług za pośrednictwem Serwisu znajdujący się pod adresem: http://mennicapl/regulamin.

  8. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

  9. Serwis – prowadzony przez Administratora i stanowiący jej własność serwis internetowy znajdujący się pod adresem http://mennica.pl/, w ramach którego dostępny jest sklep internetowy.

  10. Umowa – umowy zawierane przez Administratora z Użytkownikami i Odwiedzającymi.

  11. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną – umowa o świadczenie usługi zawierana przez Administratora z Odwiedzającym.

  12. Umowa sprzedaży – umowa zawierana/zawarta przez Administratora z Użytkownikiem, który dokonuje zakupu produktów/towarów oferowanych przez Administratora za pośrednictwem Serwisu.

  13. Użytkownicy każda osoba i podmiot, którzy dokonali rejestracji w Serwisie i posiada Konto w Serwisie.

 

§ 2. Postanowienia ogólne

  1. Administratorem danych osobowych Odwiedzających Serwis jest Mennica.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie (31-213) przy ul. Bociana 4a/56; zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001076429, posiadająca NIP: 9452284549 oraz REGON: 527338120.

  2. Wszystkie aktualne formy komunikacji z Mennicą wskazane są w zakładce Kontakt na stronie http://mennica.pl/kontakt.

  3. Celem Polityki jest określenie działań podejmowanych w zakresie danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem Serwisu oraz powiązanych z nim usług i narzędzi wykorzystywanych przez Odwiedzających, jak i w ramach działalności zawierania i realizowania Umów w kontakcie poza Serwisem.

  4. W razie konieczności postanowienia niniejszej Polityki mogą ulec zmianie. Zmiana zostanie zakomunikowana Odwiedzającym poprzez ogłoszenie nowej treści Polityki w Serwisie, a w przypadku bazy osób, które wyraziły zgodę na przetwarzanie danych drogą e-mailową lub podały dane e-mailowe przy realizacji umów, o zmianie zostaną one powiadomione także drogą e-mail, co ma zastosowanie w szczególności do Użytkowników. W niniejszym zakresie odpowiednie zastosowanie znajdzie § 11 Regulaminu.

  5. Podmiotem odpowiedzialnym za realizację zadań wskazanych w Polityce jest Administrator.

  6. W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką zastosowanie znajdą postanowienia Regulaminu oraz przepisy, o których mowa w ust. 7 poniżej.

  7. Dane osobowe Odwiedzających są przetwarzane zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami polskiego prawa, w tym w szczególności:

    1. ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r., poz. 1000 z późn. zm.),

    2. RODO,

    3. ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r., poz. 344 t.j.),

    4. ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2018 r., poz. 723 z późn. zm.).


 

§ 3. Podstawy i cele przetwarzania danych osobowych oraz ich przechowywanie

  1. Administrator może pobierać dane w następujących celach:


 

Ogólny cel przetwarzania danych

Szczegółowy cel przetwarzania danych

Podstawa prawna

przetwarzania

Okres przechowywania danych

Zakres przetwarzanych danych

Umożliwienie Odwiedzającym korzystanie z usług Administratora

Rejestracja Konta

Wykonanie Umowy lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem Umowy (artykuł 6 ust. 1 lit. b) RODO

5 lat po zakończeniu stosunków gospodarczych z Użytkownikiem

  • imię i nazwisko;

  • adres poczty elektronicznej;

  • numer telefonu;

  • PESEL;

  • adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),

  • dane podmiotu gospodarczego.

Wysyłanie Odwiedzający powiadomień

  • Wykonanie Umowy lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem Umowy (artykuł 6 ust. 1 lit. b) RODO)

  • Wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO)

Zapewnienie obsługi klienta (Odwiedzającego)

Wykonanie Umowy lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem Umowy (artykuł 6 ust. 1 lit. b) RODO)

 

  • 5 lat po zakończeniu stosunków gospodarczych z Użytkownikiem

  • 2 lata po ostatniej aktualizacji zapytania Odwiedzającego niebędącego Użytkownikiem

  • imię i nazwisko;

  • adres poczty elektronicznej;

  • numer telefonu;

  • adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),

  • dane podmiotu gospodarczego,

  • Informacje profilowe (panel),

  • Adres IP,

  • Informacje o sesji,

  • Komunikacja,

  • Informacje o transakcjach,

  • Zapytania,

  • Informacje o korzystaniu z usług i panelu Użytkownika,

  • Inne informacje udzielone przez Odwiedzającego.

Poprawne funkcjonowanie Serwisu

Doskonalenie funkcjonowania Konta

Utrzymanie wydajności Serwisu i jego doskonalenie (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO)

5 lat po zakończeniu stosunków gospodarczych z Użytkownikiem

  • Jak w komórce wyżej,

  • Informacje na temat czynności wykonywanych na Platformie (kliknięcia przycisków, czas wizyt, odczytywane powiadomienia, inne informacje zależne od konkretnego przypadku biznesowego).

Bezpieczeństwo Odwiedzających

Śledzenie wizyt w Serwisie ze względów bezpieczeństwa

Ochrona i zabezpieczenie Serwisu, interesy Odwiedzających, zabezpieczenie bezpieczeństwa panelu Odwiedzającego (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO)

3 lata

  • ID Odwiedzającego,

  • Adres IP,

  • Przeglądarka,

  • Treści i adresy URL, z którymi łączy się Odwiedzający,

  • Data i godzina połączeń.

Ochrona Użytkowników przed użyciem ujawnionego hasła do logowania do panelu Użytkownika

Czas konieczny do sprawdzenia hasła przez Administratora

  • ID Odwiedzającego,

  • Hasło Użytkownika

Umożliwienie Użytkownikowi lub zresetowanie hasła do panelu Użytkownika

5 lat po zakończeniu stosunków gospodarczych z Użytkownikiem

  • imię i nazwisko;

  • adres poczty elektronicznej;

  • dane podmiotu gospodarczego,

  • hasło Odwiedzającego,

  • ID Odwiedzającego.

Weryfikacja panelu Użytkownika w razie stwierdzenia podejrzanych działań

5 lat po zakończeniu stosunków gospodarczych z Użytkownikiem

  • imię i nazwisko;

  • adres poczty elektronicznej;

  • numer telefonu;

  • adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),

  • dane podmiotu gospodarczego,

  • Informacje profilowe (panel),

  • Adres IP,

  • Informacje o sesji,

  • Komunikacja,

  • Informacje o transakcjach,

  • Informacje o korzystaniu z usług i panelu Użytkownika.

Nadzorowanie zgodności z regulaminami, Umowami, polityką prywatności

Blokada IP i jej egzekwowanie

Ochrona i zabezpieczenie Serwisu, interesy Odwiedzających, zabezpieczenie bezpieczeństwa panelu Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO)

5 lat po zakończeniu stosunków gospodarczych z Użytkownikiem, na którego rzecz dokonywana jest płatność

  • Adres IP

Umożliwienie Użytkownikom dokonywania transakcji

Przeprowadzenie procedury KYC (poznaj swojego klienta)

  • Wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO),

  • Wykonanie Umowy lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem Umowy (artykuł 6 ust. 1 lit. b) RODO).

5 lat po zakończeniu stosunków gospodarczych z Użytkownikiem, na którego rzecz dokonywana jest płatność

  • imię i nazwisko;

  • adres poczty elektronicznej;

  • numer telefonu;

  • PESEL;

  • adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),

  • dane podmiotu gospodarczego,

  • informacje widoczne na wyciągu bankowym.

Dokonanie zwrotu pieniędzy

Wykonanie Umowy lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem Umowy (artykuł 6 ust. 1 lit. b) RODO).

  • imię i nazwisko;

  • adres poczty elektronicznej;

  • numer telefonu;

  • PESEL;

  • adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),

  • dane podmiotu gospodarczego.

Prowadzenie dokumentacji finansowej

Wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).

 

10 lat od przeprowadzenia transakcji

  • imię i nazwisko;

  • adres poczty elektronicznej;

  • numer telefonu;

  • PESEL;

  • adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),

  • dane podmiotu gospodarczego,

  • dane dot. transakcji.

Realizacja działań marketingowych

Marketing

bezpośredni

Artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora).

 

Administrator może przetwarzać dane w celu marketingu bezpośredniego wyłącznie po uzyskaniu zgody i przy braku sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.

  • do momentu wycofania zgody – co można dokonać w każdym czasie. Przetwarzanie danych do momentu cofnięcia zgody pozostaje zgodne z prawem,

  • dane będą przetwarzane do upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń.

  • adres poczty elektronicznej;

  • numer telefonu.

Marketing

Artykuł 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda)

  • do momentu wycofania zgody – co można dokonać w każdym czasie. Przetwarzanie danych do momentu cofnięcia zgody pozostaje zgodne z prawem,

  • dane będą przetwarzane do upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń,

  • do momentu wypisania się z newsletteru.

  • imię i nazwisko;

  • adres poczty elektronicznej;

  • numer telefonu;

  • adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj).

Statystyka

Prowadzenie badań i analiz w celu poprawy działania dostępnych usług

Artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO

  • dane będą przetwarzane do upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń,

  • do momentu wygaśnięcia ważności lub usunięcia plików cookies, wykorzystywanych do celów analitycznych.

  • nazwa firmy;

  • adres poczty elektronicznej;

  • numer telefonu;

  • adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),

  • podzespoły komputerowe,

  • ustawienia,

  • zainstalowane oprogramowanie.

Cele prawne

-rozpatrywanie wniosków dot. danych osobowych,

-dostarczanie informacji do organów, odpowiedzialnych za egzekwowanie prawa i innych instytucji państwowych,

-zgłaszanie dochodów i danych podatkowych.

Artykuł 6 ust. 1 lit. c) RODO

Okres istnienia naszego prawnie uzasadnionego interesu, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.

  • imię i nazwisko;

  • adres poczty elektronicznej;

  • numer telefonu;

  • adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),

  • NIP;

  • nazwa firmy.

-ochrona praw Administratora przed opłatami z tytułu reklamacji,

-ochrona praw i interesów Administratora.

Artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO


 

  1. W zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania Serwis, jej funkcjonalności oraz prawidłowego przeprowadzenia operacji płatności, Serwis korzysta z metadanych Użytkownika. Przez metadane należy rozumieć proces odczytywania i rozpoznawania przez system informatyczny strony konfiguracji i podzespołów komputera z którego korzysta Użytkownik w celu dopasowania strony do jego możliwości oraz ustanowienia bezpiecznego połączenia między komputerem Użytkownika a Serwisem. Co ważne, takie metadane nie mogą prowadzić do identyfikacji Użytkownika, jak również nie są w żaden sposób szkodliwe dla przechowywanych na komputerze danych. Tym niemniej Odwiedzający ma prawo w każdym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie metadanych poprzez stosowne skonfigurowanie swojej przeglądarki lub pobranie stosownej wtyczki dostarczanej przez producenta przeglądarki. W tym celu należy skonsultować się z producentem oprogramowania i jego zaleceniami.

  2. W zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej, jej funkcjonalności strona może, podczas korzystania z niej przez Odwiedzającego, gromadzić inne informacje, w tym między innymi:

    1. adres IP;

    2. informacje o urządzeniu, sprzęcie i oprogramowaniu, takie jak identyfikatory sprzętowe, identyfikatory urządzeń mobilnych (np. Apple Identifier for Advertising [„IDFA”] lub identyfikator reklamowy na urządzeniu z systemem Android [„AAID”]),

    3. rodzaj platformy,

    4. ustawienia i komponenty,

    5. zainstalowane oprogramowanie

    6. obecność niezbędnych wtyczek;

    7. przybliżone dane geolokalizacyjne (opracowane na podstawie adresu IP lub ustawień urządzenia);

    8. dane dotyczące przeglądarki internetowej, w tym rodzaj przeglądarki i preferowany język.

  3. Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z rozporządzeniem i aby móc to wykazać. Środki te są w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.

 

§ 4. Przetwarzanie danych osobowych osób współpracujących lub kandydatów w procesie rekrutacyjnym

  1. Administrator zapewnia, że wszelkie dane osobowe, w tym w szczególności przesłane CV oraz listy motywacyjne, zebrane na potrzeby rekrutacji nie są przechowywane dłużej niż to jest konieczne ze względu na rekrutację. Przetwarzanie danych odbywa się tu na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO.

  2. Kandydaci do współpracy a także podmioty współpracujące mają prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

  3. Podanie danych osobowych jest przez kandydatów na współpracowników jest dobrowolne lecz niepodanie danych uniemożliwi realizację procesu rekrutacyjnego.

  4. Administrator przetwarza wizerunek współpracownika lub kandydata na współpracownika jedynie po uzyskaniu jego uprzedniej zgody na takie działanie wskazując jednocześnie zakres przetwarzania. Przetwarzanie odbywa się tu na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.

 

§ 5. Udostępnianie danych osobowych

  1. Administrator zapewnia, że wszelkie zebrane dane osobowe służą do realizacji zobowiązań wobec Odwiedzających. Informacje te nie będą udostępniane osobom trzecim za wyjątkiem sytuacji, gdy:

    1. uprzednio zostanie wyrażona wyraźna zgoda osób, których one dotyczą, na takie działanie, lub

    2. jeżeli obowiązek przekazania tych danych wynika lub będzie wynikać z obowiązujących przepisów prawa, np. organom ścigania.

  2. Dodatkowo dane osobowe Odwiedzających mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:

    1. dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, w tym strony internetowej i świadczonych za jego pośrednictwem usług elektronicznych (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego, agencje marketingowe, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu, dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi oraz operatorowi dostawy produktu) - Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Odwiedzającego wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą Polityką prywatności,

    2. dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) - Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Odwiedzającego wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą Polityką prywatności.

  3. Administrator może udostępniać dane zanonimizowane (tj. takie, które nie identyfikują konkretnych Odwiedzających) zewnętrznym usługodawcom w celu lepszego rozpoznania atrakcyjności reklam i usług dla Odwiedzających, a w tym zakresie ze względu na siedzibę dostawców oprogramowania dane mogą być przekazywane – z zachowaniem zasad ich ochrony – do państw trzecich, zapewniających jednak standardowy postanowień umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską w zakresie przetwarzania danych osobowych lub mających stosowne uprawnienia do takiego działania na podstawie bilateralnych umów powierzenia przetwarzania danych między Unią Europejską a danym państwem trzecim, przy tym niebędącym członkiem Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Tymi podmiotami w przypadku Administratora są:

    1. Google LLC. (siedziba: 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA) dla narzędzi Google Analytics służącego do analizy statystyk serwisów WWW, Google Tag manager: służącego do zarządzania skryptami poprzez łatwe dodawanie fragmentów kodu do witryny lub aplikacji oraz śledzenia działań wykonywanych przez Odwiedzających w witrynie WWW, Google Ads służącego do wyświetlania linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense,

    2. AUTOPAY S.A. KRS 0000320590, REGON 191781561, NIP 5851351185z siedzibą ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot.

  4. Administrator zawsze informuje o zamiarze przekazania danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG) na etapie ich zbierania.

  5. Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.

  6. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.

  7. Technologie analityczne stron trzecich zintegrowane z usługami Administratora (w tym SDK [Software Development Kit] oraz API [Application Program Interfaces]) mogą łączyć dane zebrane w związku z korzystaniem przez Odwiedzającego ze strony Administratora z informacjami, które zostały przez nie zgromadzone oddzielnie na przestrzeni czasu i/lub w obrębie różnych platform. Wiele z tych firm gromadzi i wykorzystuje informacje na podstawie własnych zasad ochrony danych, które odnaleźć można na ich stronach internetowych. Administrator zachęca do zapoznania się z tymi zasadami.

  8. Strona Administratora może korzystać z funkcjonalności Google Analytics, usługi analizy oglądalności stron internetowych udostępnianej przez Google, LLC. ("Google"). Google Analytics wykorzystuje pliki cookie, aby pomóc operatorom strony internetowej w analizie sposobu, w jaki odwiedzający korzystają z witryny. Informacje generowane przez cookie na temat korzystania z witryny przez odwiedzających są z reguły przekazywane spółce Google i przechowywane przez nią na serwerach w Stanach Zjednoczonych. Zgodnie z obecnymi standardami informatycznymi adresy IP Odwiedzających stronę Administratora są skracane. Tylko w wyjątkowych przypadkach kompletny adres IP jest przesyłany na serwer Google w Stanach Zjednoczonych i tam skracany. Na zlecenie Administratora Google będzie korzystał z tych informacji w celu oceny strony internetowej dla jej Odwiedzających, sporządzania raportów dotyczących ruchu na stronach oraz świadczenia innych usług związanych z ruchem na stronach internetowych i korzystaniem z Internetu dla operatorów stron internetowych. Google przy tym nie będzie łączył adresu IP przekazanego w ramach Google Analytics z żadnymi innymi danymi będącymi w jego posiadaniu. Więcej informacji o tym, w jaki sposób Google Analytics gromadzi i wykorzystuje dane, można znaleźć na oficjalnej stronie Google pod adresem: www.google.com/policies/privacy/Użytkowniks. Ponadto każdy Odwiedzający może zapobiec gromadzeniu i przetwarzaniu przez Google danych dotyczących jego korzystania z witryny internetowej, pobierając i instalując wtyczkę do przeglądarki pod następującym linkiem: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout.

  9. Administrator udostępniając dane podmiotom trzecim, dokłada wszelkich starań by odbywało się to jedynie do podmiotów posiadających certyfikaty w ramach (dawnych) programów Privacy Shield UE–USA i Szwajcaria–USA, które są dostępne pod adresem www.privacyshield.gov. Podmioty takie w przypadku posługiwania się informacjami pochodzącymi z EOG, będą czynić to zgodnie z zasadą „odpowiedzialności za wtórne przekazanie” (ang. Accountability for Onward Transfer) programu Privacy Shield. W stosownych przypadkach Administrator opierać się będzie na standardowych klauzulach umownych UE oraz innych zabezpieczeniach w celu umożliwienia transferów poza EOG. Zgodnie z decyzją Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 16 lipca 2020 roku w odniesieniu do Privacy Shield UE–USA i wytycznych Europejskiej Rady ochrony danych Administrator nadal ocenia system prawny krajów, do których przekazywane są dane, oraz, w miarę konieczności, aktualizuje środki mające na celu zapewnienie odpowiednich poziomów ochrony.


 

§ 6. Uprawnienia Odwiedzającego

  1. Odwiedzający, którego dane osobowe są przetwarzane ma prawo do:

  1. dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia - osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.

  2. cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), to ma ona prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  3. wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie.

  4. sprzeciwu - osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

  5. sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego - jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego (w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora, nie na podstawie zgody podmiotu danych), osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.

  1. Realizacja powyższych praw odbywa się na podstawie żądania Odwiedzającego przesłanego na adres poczty elektronicznej kontakt@mennica.pl. Żądanie takie powinno zawierać imię i nazwisko Odwiedzającego.

  2. Odwiedzający zapewnia, że podawane lub publikowane przez niego w Serwisie dane są poprawne.


 

§ 7. Pliki cookies

  1. Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane na urządzeniach końcowych Odwiedzających (zazwyczaj na twardym dysku komputera lub w urządzeniu mobilnym) służące do zapisywania przez przeglądarkę Odwiedzającego określonych ustawień i danych w celu korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Odwiedzającego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, zapewniając komfort podczas jej użytkowania. Przechowywanie plików „cookies” umożliwia zatem odpowiednie przygotowanie strony internetowej i oferty pod kątem preferencji Odwiedzającego - serwer rozpoznaje go i pamięta m. in. preferencje takie jak: odwiedziny, kliknięcia, poprzednie działania.

  2. „Cookies” zawierają w szczególności nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z której następuje połączenie ze stroną internetową.

  3. Pliki „cookies” używane są w celu:

    1. dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji Odwiedzającego oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych,

    2. tworzenia anonimowych statystyk, które poprzez pomoc w ustaleniu w jaki sposób Odwiedzający korzysta ze stron internetowych umożliwiają ulepszanie ich struktur i zawartości,

    3. dostarczania Odwiedzającym witryny treści reklamowych dostosowanych do ich zainteresowań.

  4. Pliki „cookies” nie służą identyfikacji Odwiedzającego i na ich podstawie nie jest ustalana jego tożsamość.

  5. Zasadniczy podział plików „cookies” stanowi ich rozróżnienie na:

    1. Pliki „cookies” o charakterze niezbędnym - są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej lub funkcjonalności z których Odwiedzający chce skorzystać, gdyż bez nich nie moglibyśmy świadczyć wielu usług, które oferujemy. Niektóre z nich zapewniają także bezpieczeństwo usług świadczonych przez nas drogą elektroniczną.

    2. Pliki „cookies” o charakterze funkcjonalnym - są ważne dla działania strony internetowej ze względu na to, że:

      1. służą wzbogaceniu funkcjonalności stron internetowych; bez nich strona internetowa będzie działała poprawnie, jednak nie będzie dostosowana do preferencji Odwiedzającego,

      2. służą zapewnieniu wysokiego poziomu funkcjonalności stron internetowych; bez nich może obniżyć się poziom funkcjonalności strony internetowej, ale ich brak nie powinien uniemożliwić zupełnego korzystania z niej,

      3. służą większości funkcjonalności stron internetowych; ich zablokowanie spowoduje, że wybrane funkcje nie będą działać prawidłowo.

    3. Pliki „cookies” o charakterze biznesowym - umożliwiają realizację modelu biznesowego w oparciu, o który udostępniona jest strona internetowa; ich zablokowanie nie spowoduje niedostępności całości funkcjonalności, ale może obniżyć poziom świadczenia usługi ze względu na brak możliwości realizacji przez właściciela strony internetowej przychodów subsydiujących jej działanie. Do tej kategorii należą np. „cookies” reklamowe.

    4. Pliki „cookies” służące konfiguracji stron internetowych - umożliwiają ustawienia funkcji i usług na stronach internetowych.

    5. Pliki „cookies” służące bezpieczeństwu i niezawodności stron internetowych - umożliwiają weryfikację autentyczności oraz optymalizację wydajności stron internetowych.

    6. Pliki „cookies” służące uwierzytelnianiu - umożliwiają informowanie, gdy Odwiedzający jest zalogowany, dzięki czemu strona internetowa może pokazywać odpowiednie informacje i funkcje.

    7. Pliki „cookies” badające stan sesji - umożliwiają zapisywanie informacji o tym, jak Odwiedzający korzystają ze strony internetowej. Mogą one dotyczyć najczęściej odwiedzanych stron lub ewentualnych komunikatów o błędach wyświetlanych na niektórych stronach. Pliki „cookies” służące do zapisywania tzw. „stanu sesji” pomagają ulepszać usługi i zwiększać komfort przeglądania stron.

    8. Pliki „cookies” badające procesy zachodzące na stronie - umożliwiają sprawne działanie strony internetowej oraz dostępnych na niej funkcji.

    9. Pliki „cookies” obsługujące reklamy - umożliwiają wyświetlanie reklam, które są bardziej interesujące dla Odwiedzających, a jednocześnie bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców; pliki „cookie” mogą być też używane do personalizowania reklamy, a także do wyświetlania reklam poza stronami internetowymi.

    10. Pliki „cookies” uzyskujące dostęp do lokalizacji - umożliwiają dostosowanie wyświetlanych informacji do lokalizacji Odwiedzającego.

    11. Pliki „cookies” prowadzące analizy, badania czy audyt oglądalności - umożliwiają właścicielowi stron internetowych lepiej zrozumieć preferencje ich Odwiedzających i poprzez analizę ulepszać i rozwijać produkty i usługi. Zazwyczaj właściciel strony internetowej lub firma badawcza zbiera anonimowo informacje i przetwarza dane na temat trendów, bez identyfikowania danych osobowych poszczególnych Odwiedzających.

    12. Pliki „cookies” nieszkodliwe - obejmuje cookies niezbędne do poprawnego działania strony internetowej oraz potrzebne do umożliwienia działania funkcjonalności strony internetowej, jednak ich działanie nie ma nic wspólnego ze śledzeniem Odwiedzającego

    13. Pliki „cookies” badające - wykorzystywane do śledzenia Odwiedzających, jednak nie obejmują informacji pozwalających (bez innych danych) zidentyfikować konkretnego Odwiedzającego.

    14. Stosowanie plików „cookies” w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji Odwiedzającego nie oznacza co do zasady gromadzenia żadnych informacji pozwalających na identyfikację Odwiedzającego, chociaż informacje te mogą mieć niekiedy charakter danych osobowych to jest danych umożliwiających przypisanie pewnych zachowań konkretnemu Odwiedzającemu. Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz Odwiedzającego. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

  6. Pliki cookies wykorzystywane przez niniejszą stronę nie są szkodliwe ani dla Odwiedzającego ani dla urządzenia końcowego przez niego wykorzystywanego, dlatego w celu prawidłowego funkcjonowania serwisu zalecane jest niewyłączanie ich obsługi w przeglądarkach. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie informacji w formie plików „cookies” i innych podobnych technologii w urządzeniu końcowym Odwiedzającego. Odwiedzający w każdej chwili może zmienić sposób korzystania z plików „cookies” przez przeglądarkę. W tym celu należy zmienić ustawienia przeglądarki. Sposób dokonania zmiany ustawień różni się w zależności od używanego oprogramowania (przeglądarki internetowej). Odpowiednie wskazówki znajdziesz na podstronach, w zależności od przeglądarki, której używasz.

  7. Pliki „cookies” używane są także do ułatwienia logowania się do konta Użytkownika, oraz umożliwiania przechodzenia między podstronami na stronach internetowych bez konieczności ponownego logowania się na każdej podstronie. Równocześnie pliki „cookies” wykorzystywane są do zabezpieczenia stron internetowych, np. uniemożliwienia dostępu osobom nieuprawnionym.

  8. W ramach technologii cookies Administrator może stosować piksele śledzące lub czyste pliki GIF w celu gromadzenia informacji na temat sposobu korzystania z jego usług przez Odwiedzającego oraz jego reakcji na wiadomości marketingowe przesyłane pocztą elektroniczną. Piksel to kod oprogramowania, pozwalający na osadzenie na stronie obiektu, zazwyczaj obrazka wielkości piksela, który daje możliwość śledzenia zachowania Odwiedzających na stronach internetowych, na których go rozmieszczono. Po wyrażeniu odpowiedniej zgody przeglądarka automatycznie nawiązuje bezpośrednie połączenie z serwerem przechowującym piksela, dlatego przetwarzanie danych gromadzonych przez piksel odbywa się w ramach polityki ochrony danych Użytkownika, który ww. serwerem administruje.

  9. Administrator może stosować internetowe pliki dziennika (które zawierają dane techniczne, takie jak adres IP Odwiedzającego) w celu monitorowania ruchu w obrębie jego usług, rozwiązywania problemów technicznych, wykrywania oszustw i przeciwdziałania im oraz egzekwowania postanowień Umowy Odwiedzającego.

  10. Administrator informuje, że strona nie reaguje na sygnały typu DNT (ang. Do Not Track), natomiast Odwiedzający może wyłączyć określone formy śledzenia w sieci, w tym niektóre dane analityczne i spersonalizowane reklamy, poprzez zmianę ustawień plików cookie w swojej przeglądarce lub za pomocą naszych narzędzi do wyrażania zgody na stosowanie plików cookie (jeżeli dotyczy).

  11. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach (wystarczy kliknąć w dany link):

    1. Google Chrome

    2. Mozilla Firefox

    3. Microsoft Edge

    4. Opera

    5. Safari macOS

    6. Safari iOS/iPad OS

  12. Szczegółowe informacje o zarządzaniu plikami cookies na telefonie komórkowym lub innym urządzeniu mobilnym powinny znajdować się w instrukcji obsługi danego urządzenia mobilnego.